Skip to Content

Usein kysyttyä eAsioinnista

En pääse kirjautumaan eAsiointiin. Missä vika?

Kassan eAsiointiin kirjaudutaan Suomi.fi- tunnistuksen avulla. Suomi.fi-tunnistukseen tarvitset verkkopankkitunnukset, mobiilivarmenteen tai varmennekortin. Suomi.fi-tunnistus on julkishallinnon asiointipalveluiden yhteinen tunnistuspalvelu. Palvelu on käytössä valtion ja kuntien sähköisissä asiointipalveluissa, joissa käyttäjä pitää tunnistaa luotettavasti.  Sähköisten palveluiden käyttäminen on tietoturvallista, kun sinut on tunnistettu Suomi.fi- palvelussa. HUOM! Kehotamme käyttämään jotain muuta kuin Internet Explorer-selainta.

 

En voi lähettää eAsioinnin kautta liitteitä. Miksi liitteiden lähettäminen ei onnistu?

Järjestelmässä voit lähettää liitteitä seuraavissa tiedostomuodoissa: .pdf, .jpg, .jpeg, .png, .gif, .tiff. Ohjelma ei salli useamman samannimisen liitteen lähettämistä, joten nimeä liitteet esimerkiksi ’palkkalaskelma1’, ’palkkalaskelma2’ jne. Hakemuksen liitteillä on maksimikoko (10 Mt), jota ei voi ylittää. Voit käyttää joko skanneria tai ottaa liitteestä kuvan. Liitteiden tulee olla riittävän tarkkoja, jotta niistä saa selvää. Mustavalkoiset liitteet riittävät.

Jokaiseen hakemukseen voit lisätä enintään kymmenen (10) liitettä. Jos liitteitä tarvitaan enemmän voi liitteitä lähettää useammassa erässä Lähetä liitteitä-kohdassa.

  1. Klikkaa painiketta Lisää uusi liite.
  2. Valitse pudotusvalikosta liitetiedoston tyyppi.
  3. Klikkaa painiketta Valitse tiedosto. Hae liitetiedosto oman tietokoneesi hakemistosta.
  4. Seuraavan liitteen voit lisätä painamalla uudelleen Lisää uusi liite -painiketta.

 

Mistä näen, milloin päivärahani maksetaan sekä päivärahaani koskevat päätökset?

Kun ansiopäivärahasi on maksettu, maksupäivä ja maksettava summat tulevat näkyviin eAsiointimme etusivulle kohtaan ”viimeisimmät tapahtumat”. Maksut näkyvät myös maksun suorittamisen jälkeen ”päätökset ja maksut” -välilehdellä kohdassa ”maksut”.

Päätökset näet eAsioinnistamme ”päätökset ja maksut” -välilehdeltä kohdasta päätökset.  Päätökset näkyvät pääsääntöisesti eAsioinnissamme päätöksenantoa seuraavana päivänä.

 

Miksi en saanut ilmoitusta eAsiointiin tulleesta kirjeestä/viestistä?

Työttömyyskassa lähettää tiedon sähköisen kirjeen tai viestin saapumisesta eAsiointiin sähköpostilla vastaanottajalle. Tarkista, että

  • olet ilmoittanut kassalle voimassa olevan sähköpostiosoitteen. Voit tarkistaa sähköpostisi eAsioinnista kohdasta ”omat tiedot” –> ”yhteystiedot”.
  • viesti ei ole mennyt tarpeettomat- tai roskapostikansioon.
Back to top