Skip to Content

Erityisalojen Toimihenkilöiden Työttömyyskassa

HAE ETUUTTA

Usein kysyttyä eAsioinnista

En pääse kirjautumaan eAsiointiin. Missä vika?

EAsioinnin kirjautumisongelmaan voi olla useita syitä:

  • Jos olet TEMEn, Kaupanalan esimiesliitto KEYn, Ay-toimihenkilöiden tai pelkästään Erityisalojen Toimihenkilöiden Työttömyyskassan jäsen, sinun tulee pyytää käyttäjätunnus kassan eAsiointiin sähköpostilla tk@erto.fi. Salasana ensikirjautumisen yhteydessä on PostinumeroSukunimi yhteen kirjoitettuna (esimerkiksi: 00520Järvinen).
  • Jos olet jo aiemmin kirjautunut eAsiointiin ja vaihtanut salasanasi, et enää pääse kirjautumaan eAsiointiin ensikirjautumiseen tarkoitetulla salasanalla (postinumeroSukunimi). Jos olet unohtanut salasanasi, tilaa uusi salasana eAsiointimme etusivulta kohdasta ”unohtuiko salasana?”.

 

Unohdin salasanani. Miten saan tilattua uuden salasanan?

Uuden salasanan saat tilattua eAsioinnin etusivulta kohdasta ”unohtuiko salasana?”. Järjestelmä siirtyy ”salasanan muistutus” -sivulle. Syötä käyttäjätunnuksesi ”käyttäjätunnus” -kohtaan ja valitse lähetystapa: tekstiviesti tai sähköposti (tai molemmat). Tämän jälkeen paina ”lähetä” -painiketta.  Uusi salasanasi toimitetaan sinulle hetken kuluttua valitsemallasi lähetystavalla.

 

En saa avattua jatkohakemus- lomaketta. Miksi?

Jatkohakemuksen lähettämiseen liittyvä ongelma voi johtua

  • Jatkohakemus, ei muutettava- lomake aktivoituu, kun ensimmäinen maksu on suoritettu. Jos sinulle ei ole vielä maksettu ansiopäivärahaa, voit toimittaa kassalle jatkohakemuksen täyttämällä eAsioinnissamme ”ansiopäivärahahakemus” -lomakkeen.
  • Jatkohakemus, ei muutettava- lomake aktivoituu, kun hakujaksosi (4 kalenteriviikkoa tai kuukausi) on kulunut. Jos haluat lähettää hakemuksen hakujaksoasi lyhyemmältä ajalta, täytä ”jatkohakemus muutettava” -lomake.
  • Jatkohakemus ei muutettava -lomake ei aktivoidu, jos edellisessä hakujaksossasi on ollut työtunteja tai olet esimerkiksi osallistunut TE-palveluun. Toimita jatkohakemus kassalle täyttämällä ”jatkohakemus muutettava” -lomake.
  • Jatkohakemus, ei muutettava -lomake ei aktivoidu, jos hakemiesi jaksojen välissä on päivänkin katkos. Toimita hakemus kassalle täyttämällä ”jatkohakemus muutettava” -lomake.

 

En voi lähettää eAsioinnin kautta liitteitä. Miksi liitteiden lähettäminen ei onnistu?

Hakemukset -välilehdeltä kohdasta hakemuksen liitteet voi lähettää kassalle kerralla maksimissaan 10 kappaletta liitteitä, joiden yhteiskoko voi olla maksimissaan 10 Mt. Liitteiden tulee olla PDF-, JPG-, JPEG-, TIFF-, PNG- tai GIF-muodoissa.

Tarkista liitteidesi tiedostotyypit ja yhteiskoko. Jos koko on yli 10 MT, lähetä liitteet kahdessa osassa (esim. ensin 5 liitettä ja sitten toiset 5 liitettä).  ”Hakemuksen liitteet” -lomakkeen voi lähettää niin monta kertaa, että kaikki liitteet on toimitettu kassalle.

 

Mistä näen, milloin päivärahani maksetaan sekä päivärahaani koskevat päätökset?

Kun ansiopäivärahasi on maksettu, maksupäivä ja maksettava summat tulevat näkyviin eAsiointimme etusivulle kohtaan ”viimeisimmät tapahtumat”. Maksut näkyvät myös maksun suorittamisen jälkeen ”päätökset ja maksut” -välilehdellä kohdassa ”maksut”.

Päätökset näet eAsioinnistamme ”päätökset ja maksut” -välilehdeltä kohdasta päätökset.  Päätökset näkyvät pääsääntöisesti eAsioinnissamme päätöksenantoa seuraavana päivänä.

 

Miksi en saanut ilmoitusta eAsiointiin tulleesta kirjeestä/viestistä?

Työttömyyskassa lähettää tiedon sähköisen kirjeen tai viestin saapumisesta eAsiointiin sähköpostilla vastaanottajalle. Tarkista, että

  • olet ilmoittanut kassalle voimassa olevan sähköpostiosoitteen. Voit tarkistaa sähköpostisi eAsioinnista kohdasta ”omat tiedot” –> ”yhteystiedot”.
  • viesti ei ole mennyt roskapostikansioon.
Back to top